Jag söker på Västerbron på google
Och jag får en svag minnesbild från en gång
När jag googlade det av en helt annan anledning 
Då jag sökte efter lämpliga broar att hoppa från
Som var tillräckligt höga för att man skulle dö inte bara bli skadad
Jag minns svagt när jag bläddrade bland olika broar
Höga och skräckinjagande i Stockholms stad finns de
Där finns broarna som självmordsbenägna vandrar till
Vissa tvekar, velar och vänder om 
Vissa går till mitten, ställer sig på kanten, hoppar
När livet känns så hopplöst och du känner dig så jävla tom
Helt värdelös är du
Och ensam, åh du tror att du är så sjukt jävla ensam om att känna sådär
Men det är du ju inte trots allt
Hur många har inte tänkt som du
Hur många har inte gått in på google och sökt på lämpliga broar
Planerat sin död in i minsta detalj
Hur många har inte gett sig ut för att fullfölja sin plan
Hur många har inte dött av att känna precis samma
Ändå så känner du dig så jävla ensam
Och allt är hopplöst
Jag kommer inte ihåg hur jag klarade mig
Men jag klarade mig och det är jag så jävla glad över nu
För det kan bli bättre om du bara fortsätter kämpa
Fortsätt kämpa även fast allt känns sådädr svårt

Kommentera

Publiceras ej