Han såg mig på krogen och gick fram
Jag följde med honom hem 
Vi hade kul i hans bil 
I flera timmar var vi där
Han skjutsade mig till tekniska 
Drog händerna genom mitt hår 
Medans min dåvarande kille väntade hemma
Han sa att han saknade mig
Men visade det inte när jag kom hem
Tårarna rann när jag sa att jag inte orkar mer
När jag sa fuck det här ge tillbaka nycklarna och dra
Han bara satt där tyst, sa inget, visade inget
Helt jävla känslokall
Men när jag hade dragit så ringde han mig och grät
Man inser inte vad man har förens man förlorat det
Eller hur är det dom säger? 
Så den här killen på krogen
Sa att han var kär i mig när vi satt där i bilen
Jag sa sorry man jag är kär i någon annan 
Hans ögon såg ut som en hundvalps som aldrig fick se sin mamma
Han sa att han skulle kämpa för att få mig ändå
Han kunde inte släppa mig 
Han sa att jag förtjänade någon bättre
Det slog ner som en blixt i mig
Jag sa bye love jag förtjänar bättre
Och nästa dag drog jag 
Han ringde mig och grät och ville ha mig tillbaka
Snälla ge mig en andra chans
Men jag intalar mig själv att det finns en gräns 
på hur många chanser man får ge innan det är försent
Det var försent att säga förlåt
Jag var redan alldeles för sårad och trött
Helt jävla heartbroken.
Jag grät och ringde den där nya killen
Han sa att han var kär i mig
Och jag sa men du känner ju inte mig
Han ville lära känna mig 
Så jag berättade allt jag kunde om mig
Och han stannade kvar
Det är inte många som stannar när de vet allt om mig
Han ringde mig varje dag och vi sa I love u till varandra
Godmorgon och godnatt med ett hjärta efter varenda dag
Jag åkte till centralen full med rökmoln kring mig
Han mötte mig på perrongen och såg på mig som att jag nyss kom från himlen
Vi spenderade en helg på hotell tillsammans
Jag låg på hans bröst och vi sov tillsammans
Vi satt i hans bil och gick på promenader tillsammans
Jag kollade i hans ögon och lovade att vi skulle fortsätta vara tillsammans
Men mitt hjärta är helt jälva heartbroken 
och det orkar inte älska någon annan just nu
Hur fan orkar någon som jag krossa två hjärtan inom samma månad? 
Bryr mig alltid för mycket om andra
Jag tänker på att han är kär i mig och att jag inte är kär tillbaka
Jag bara älskar honom som person
Men är inte redo för ett nytt förhållande
Hur fan ska jag orka att såra någon igen? 
Hur fan ska jag orka att se någon vara lika heartbroken som mig? 
Snälla om du läser det här snälla sluta vara kär i mig. 
Jag är inte bra för dig
Du är för bra för mig
Det finns ingen ork kvar i mitt hjärta för att bli kär i någon ny
Du är en good guy och jag är en bad girl
Den här bad girlen behöver en bad boy 
Annars blir jag inte tillfredsställd
Inte attraherad och inte kär 
Jag kanske lovar dig att jag kommer bli kär i dig
Men jag kan inte styra vad mitt hjärta känner
Förlåt.
Jag älskar dig. 
Men jag är inte kär i dig.
Och du har varit kär i mig sen första gången du såg mig
Bara glöm mig 
Eller nej snälla ring mig
Kan inte någon annan bestämma åt mig? 
Förlåt.